بسته بندی محصولات پس از خروج از خطوط تولید، یکی از مهم‌ترین مراحل برای توزیع و ارائه آن هاست. روش‌های بسیاری برای بسته بندی محصولات وجود داشته که استفاده از فیلم شرینک پی وی سی یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین آن هاست. استفاده از شرینک PVC می‌تواند به حفاظت کامل از محصولات و همچنین بسته بندی شکیل آن‌ها کمک کند. اما برای این که بتوان بهترین نتیجه ممکن را از پلاستیک‌های شرینک پی وی سی گرفت، لازم است که در انتخاب ابعاد آن دقت داشت. در همین راستا در ادامه این مطلب درباره نکات مهم برای انتخاب بهترین ابعاد شرینک پی وی سی برای محصولات توضیحات بیشتری ارائه شده است.

نکات مهم هنگام انتخاب ابعاد پلاستیک شرینک پی وی سی

برخلاف سایر روش‌های بسته بندی، نمی‌توان اندازه پلاستیک شرینک PVC را درست به اندازه ابعاد اصلی محصولات تهیه کرد. این پلاستیک‌ها باید با اعمال گرما و حرارت تغییر حالت داده و به شکل محصولی که بسته بندی می‌شود در بیایند. به همین دلیل هم لازم است تا صاحبان صنایع یا افرادی که قصد شروع به شغل بسته بندی را دارند، با نحوه اندازه‌گیری ابعاد شرینک PVC آشنایی داشته باشند.

در اولین مرحله، توجه به اندازه و ابعاد محصول برای اندازه‌گیری پلاستیک شرینک پی وی سی مهم‌ترین قدم است. همان طور که اشاره شد، این پلاستیک با گرما دیدن و حرارت دادن منقبض شده و به دور محصول کیپ می‌شود. بنابراین اندازه و ابعاد پلاستیک تهیه شده باید از خود محصول اصلی بزرگ‌تر باشد. برای انتخاب ابعاد شرینک پی وی سی، باید به شکل محصول نیز توجه شود. در صورتی که شکل محصول شکل خاصی باشد، ممکن است که به ابعاد ویژه‌ای هم نیاز داشته باشد. به طور مثال برای اشکال هندسی منظم می‌توان تنها پلاستیک را کمی بزرگ‌تر از محصول تهیه کرد و آن را با حرارت به شکل محصول در آورد. اما در صورتی که شکل محصول نامنظم باشد، به ابعاد خاصی برای بسته بندی نیاز است. در غیر این صورت محصول به طور کامل بسته بندی نشده یا این که شکل بسته بندی آن زیبایی لازم را نخواهد داشت.

انتخاب شرینک پی وی سی مناسب

علاوه بر اندازه‌ها و در نظر گرفتن شکل محصولات برای انتخاب شرینک پی وی سی، نکات مهم دیگری هم وجود داشته که باید به آن‌ها توجه شود. کیفیت، ضخامت و سایر ویژگی‌های شرینک پی وی سی است. کیفیت و مقاومت پلاستیک‌های شرینک پی وی سی با یک دیگر متفاوت بوده و این موضوع می‌تواند در انتخاب ابعاد آن هم تاثیرگذار باشد. همچنین لازم به ذکر است که نوع شرینک پلاستیک‌های پی وی سی هم با یک دیگر تفاوت داشته و با توجه به نوع محصول و تکنینک شرینک، باید نوع مناسب را انتخاب کرد. برخی از انواع پلاستیک‌های شرینک، قابلیت جدا شدن را داشته و برخی دیگر قابلیت جذب حرارت را دارند. بر اساس وزن محصول، دسته بندی آن و همچنین مسیری که قرار است حمل شود، باید شرینک مناسب با ابعاد استاندارد را انتخاب کرد. افرادی که از شرینک پی وی سی برای بسته بندی‌های صادراتی استفاده می‌کنند، باید علاوه بر تمامی این موارد، استانداردهای کشور مقصد را هم در نظر گرفته باشند.

انتخاب شرینک پی وی سی بر اساس نوع بسته بندی

نوع بسته بندی و محیط بسته بندی هم یکی دیگر از شرایط مهم برای انتخاب بهترین نوع پی وی سی و ابعاد آن است. در صورتی که می‌خواهید محصولات را به صورت تک تک و جداگانه بسته بندی کنید، با توجه به اندازه محصولات شما، انتخاب یک شرینک نازک‌تر می‌تواند مناسب و مقرون به صرفه‌تر باشد. اما برای بسته بندی محصولات به صورت گروهی یا بسته بندی محصولات بزرگ‌تر و سنگین‌تر، باید حتما از شرینک پی وی سی با ضخامت بالا استفاده کرد. در غیر این صورت امکان این که در مسیر حمل و نقل، به ویژه به مکان‌های دورتر، پلاستیک پاره شده و بسته بندی خراب شود وجود دارد. به همین دلیل باید با توجه به تجهیزات کارگاه بسته بندی یا بخش بسته بندی کارخانه، اندازه و وزن محصولات، علاوه بر ابعاد پلاستیک شرینک پی وی سی، در انتخاب ضخامت این پلاستیک‌ها هم دقت زیادی به خرج داد.

خرید شرینک پی وی سی

شرینک پی وی سی یکی از بهترین و کاربردترین محصولات برای بسته بندی در خطوط تولید انواع صنایع و کارخانه‌ها از تولیدات مواد غذایی گرفته تا تجهیزات پزشکی و قطعات بزرگ است. برای این که بتوانید با استفاده از شرینک پی وی سی محصولات خود را به بهترین روش بسته بندی کرده، ظاهر آن را زیبا نگه داشته و همچنین از آن در برابر گرد و غبار و خش افتادن محافظت کنید، باید ابتدا راهنمای انتخاب ابعاد شرینک پی وی سی را مطالعه کرده و سپس با توجه به محصولات خود، بهترین ابعاد و ضخامت را انتخاب کنید. شرینک PVC نسبت به سایر انواع شرینک کیفیت بهتری داشته و شکل پذیری بالاتری دارد. برای خرید شرینک PVC و اطلاع از قیمت روز آن، می‌توانید با کارشناسان ما در آذین پلاست تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست